איך להתנהג בראיון עבודה

במידה וקורות החיים ששלחתם למעסיק או לחברת ההשמה מצאו חן, תזומנו לראיון עבודה. הריאיון הוא השלב המשמעותי ביותר בתהליך של חיפוש וקבלה לעבודה, ודרכו המראיין יכול להבין דברים רבים – תכונות אופי, כישורים מקצועיים, כללי נימוס ועוד. מראיינים רבים יודעים לנתח את התנהגות המרואיינים ולדעת הרבה מעבר למה שהמרואיין מספר. אז כיצד מתנהגים בראיון עבודה על מנת להשאיר רושם חיובי?

הגעה לראיון עבודה

חשוב להקפיד להקדים לראיון העבודה, ובוודאי שלא לאחר אליו. איחור לראיון עבודה, גם אם בעיניכם הוא מוצדק, עלול לסמן למראיין שיש כאן עסק עם מאחר כרוני, ואם הוא מאחר בהזדמנות הראשונה שלו, מה יהיה בהמשך? בנוסף, הגעה מוקדמת, של 10 דקות לכל היותר, למקום אליו מוזמנים לראיון, יכולה לסייע לאסוף מידע. הליכה במסדרונות החברה, בדרך למשרד בו תבצעו את הריאיון, היא הזדמנות להבין קצת יותר על המקום.

הופעה חיצונית

הופעה חיצונית בראיון עבודה היא ללא ספק מכרעת. מחקרים מראים שבשניות הראשונות של הריאיון, המראיין מגבש תפיסה בנוגע למרואיין. פרטי הלבוש הם אלה שמסייעים לו בכך. חשוב להגיע לבושים בהתאם לאווירת התפקיד ולמקובל בחברה. במידה ומתראיינים לתפקיד בכיר, נכון יהיה לבחור ללבוש בגדים מעט רשמיים ומהודרים. בכל מקרה – אין מקום לבגדים חושפניים, קרועים, מלוכלכים או כאלה שמדגישים כי לא השקעתם במיוחד ומשכתם מהארון את החולצה והמכנס הראשונים שראיתם. מצד שני, התעסקות יתר בפרטי הלבוש ובאיפור גם היא אינה מומלצת. חשוב לשמור על האיזון, ולהתייחס לריאיון העבודה כאל מקום מכובד.

אופן הישיבה בחדר

שפת הגוף שלכם צריכה לשדר נוחות, רוגע וכנות. יש לכבד את הטריטוריה של המראיין, ולא להניח חפצים על השולחן, לא להישען עם הגוף על השולחן ולהקפיד שלא לדבר עם תנועות ידיים מוגזמות. בהקשר לרגליים, לא מומלץ לשבת בישיבה מסוכלת כיוון שהיא מתפרשת כסגירות ואף כחוסר אמינות. יש לשבת בגו זקוף עם רגליים מפוסקות מעט, ולהניח את הידיים בצדי הכיסא. בצורה זו, אתם משדרים למראיין שאתם נוכחים בדיוק באופן בו הוא רוצה שתהיו – לא מסתירים את עצמכם אך גם לא פולשים לטריטוריה שלו.

מהלך הריאיון

במהלך הריאיון, חשוב לתת למראיין את השליטה בשיחה ולא להתפרץ לדבריו, גם אם מאוד בא לכם לענות ולקטוע אותו באמצע השאלה. בנוסף, מרואיינים רבים הופכים את עצמם למראיינים ומתקיפים את המראיין בשאלות על המשרה ועל מקום העבודה. המתינו עם זה, וחכו לשלב בו המראיין יפנה אליכם ויתן לכם את ההזדמנות לשאול אותו שאלות. ענו באופן נעים ועם ביטחון.

ראיון עבודה – היו אתם, בגרסה המשודרגת שלכם

הדבר החשוב ביותר בריאיון עבודה הוא להיות אתם עצמכם. יחד עם זאת, אין ספק שריאיון עבודה הוא גם פעולת מכירה לכל דבר, בה אתם מוכרים את הידע, הניסיון והתכונות החיוביות שלכם. הקפידו להציג את עצמכם על הצד הטוב ביותר, אך אל תפריזו בביטחון עצמי כי זה עלול לגרום למראיין להרגיש שאתם לא אותנטיים.

מאמרים נוספים:

לא נמאס לך לשלוח קורות חיים לכל עבר
ולקבל תשובות שליליות?

הגיע הזמן לקבל ייעוץ והכוונה ראשוניים בחינם
לגבי קורות החיים שלכם!

דילוג לתוכן