איך לכתוב קורות חיים

קורות חיים הם השלב הראשון בתהליך של חיפוש עבודה והם למעשה מפתח הכניסה לשוק העבודה. באמצעות קורות חיים איכותיים שמייצגים אותנו נאמנה ומושכים תשומת לב, נוכל להצליח להגיע אל המשרה אליה אנחנו שואפים. לקורות החיים ישנה השפעה גדולה, במקרים רבים אף יותר מכל תעודה או תואר שעשיתם. איך נכון לכתוב את קורות החיים, מה כדאי להדגיש ומהו המבנה הרשמי שלהם?

איך כותבים קורות חיים

בחיפוש אחר עבודה טובה ומתגמלת, יצירת קורות חיים מעוצבים היטב יכולה להיות משימה לא פשוטה. עם שוק העבודה תחרותי שדורש ממחפשי העבודה להיות ייחודיים וחכמים בגישתם, קורות חיים בנוי בצורה טובה יכולים להיות הכרטיס להתבלט ממאגר המועמדים. עם זאת, השאלה כיצד לכתוב קורות חיים נותרה בגדר תעלומה לרבים, אפילו לבעלי מיומנות בכתיבה. אל חשש, מאמר זה יספק לך מערך של תובנות כיצד לבנות קורות חיים משכנעים ותמציתיים שירשים מעסיקים פוטנציאליים.

למה חשוב לכתוב קורות חיים בצורה טובה?

עולם התעסוקה משתנה מרגע לרגע מול עינינו, לכן נכון להגיד שיש חשוביות גבוהה לקורות חיים כתובים היטב. בעולם שבו אלגוריתמים ומכונות בודקים את תוכן הגשת מועמדות לעבודה, אמנות הכנת קורות חיים ללא רבב דורשת גישה מדוייקת ומקצועית. כדי לכתוב קורות חיים מושכים, יש להיות יצרתיים ולהצליח למכור את עצמך למעסיק בצורה טובה ולאמץ את החדשנות שנדרשת קיום מההעובדים. השילוב של שפה תמציתית, מילות מפתח חשובות והתנסויות רלוונטיות יכול להוביל למתכון מנצח. במאמר זה נחשוף את הסודות של בניית קורות חיים הבולטים מהשאר, שמותיר רושם מתמשך על מגייסים ומנהלי גיוס כאחד. אז, קחו לכם כמה דקות של שקט, ובואו נצלול לעולם של כתיבת קורות חיים!

כמה עצות מעשיות על איך לכתוב את הקורות חיים

הנה כמה טיפים מעשיים שיעזרו לכם ליצור קורות חיים משכנעים:

  1. הדגישו את ההישגים שלכם:
    במקום רק לרשום את מקומות העבודה שלכם, הדגישו את ההישגים שלכם. השתמשו בפעלים רבי עוצמה כדי להעביר את ההשפעה שעשיתם על החברה או הארגון הקודם שלכם.
  2. התאימו אישית את קורות החיים שלכם לכל בקשה לעבודה:
    התאימו את קורות החיים שלכם למשרה שאליה אתם מגישים מועמדות. חפשו מילות מפתח בתיאור התפקיד ושלבו אותן בקורות החיים שלכם.
  3. שמרו את זה תמציתי:
    הימנעו מפסקאות ארוכות והשתמשו בנקודות כדי להעביר את התוכן של קורות החיים. הקפידו לא לעבור עמוד אחד או מקסימום שניים שניים.
  4. השתמש בגופן מקצועי:
    בחר גופן קל לקריאה, כגוןDavid או Arial. הימנעו משימוש בגופנים דקורטיביים מדי שעלולים להיות קשים לקריאה.
  5. הגהה לטעויות:
    אפילו טעויות קטנות יכולות להוות מכשול עבור מעסיקים פוטנציאליים. בדקו את קורות החיים שלכם עבור שגיאות כתיב ודקדוק ובקשו ממישהו אחר לבדוק אותם גם כן.

על ידי שילוב טיפים אלה בתהליך כתיבת קורות החיים שלכם, תוכלו ליצור מסמך המציג את הכישורים והניסיון בצורה הטובה ביותר. זכרו, קורות החיים הם לעתים קרובות הרושם הראשוני שאתה עושה על מעסיק פוטנציאלי, אז קחו את הזמן כדי שזה יראה טוב. בנוסף יש לשים לב להגיש קורות חיים למספר מעסיקים שונים, שכן תרצו להגדיל את הסיכוי שלכם למצוא עבודה בזמן קצר. בנוסף על ידי חיפוש עבודה במקביל לכמה עבודות, תוכלו להבין טוב יותר את מצב השוק ולהעריך את תנרי השכר הריאליים עבורכם. שימו לב שניתן גם לקבל עזרה מקצועית עבור כתיבת קורות חיים דרך חיפוש בגוגל.

מה חשוב שיהיה בקורות החיים שלכם?

מסמך קורות חיים נדרש להיות מורכב מ-6 חלקים מרכזיים, לפי הסדר: פרטים אישיים, ניסיון תעסוקתי, השכלה, שירות צבאי ופרטים נוספים כדוגמת שפות ושליטה ביישומי מחשב. העמסת קורות החיים באינפורמציה שאינה קשורה למשרה, יכולה לפגוע בסיכויים של המועמד להתקבל. תחביבים, ציטוטים או ציון של פרטים לא רלוונטיים מהעבר מעיבים על מסמך קורות החיים, וגורמים לו להיות ארוך מדי. חשוב לדעת שמרבית המעסיקים כלל לא קוראים את העמוד של השני של קורות חיים. לכן, חשוב להכניס פנימה את המידע הרלוונטי ביותר, ולשמור על אורך של עד דף אחד.

סגנון הכתיבה ומבנה קורות החיים

מסמך קורות חיים לא כותבים בגוף ראשון, כיוון שזה נותן תחושה של סיפור. אם ניהלתם עובדים בעברכם, כתבו "ניהול עובדים" ולא "ניהלתי עובדים". אם בתפקידכם הייתם אחראיים על הכנת מצגות, כתבו "הכנת מצגות" ולא "הכנתי מצגות", וכך הלאה. המסמך נדרש להיות רשום בשפה רשמית וגבוהה,  ולא בשפת יום-יום. חשוב שהמסמך יהיה רשום בפונט אחיד ועקבי, שיישור הקובץ יהיה מימין לשמאל ושהשנים תמיד ימוקמו בצד ימין. בנוסף, חשוב להקפיד על פסקאות מרווחות ולא עמוסות במידע ולהדגיש כותרות ראשיות. פונט מומלץ –Arial 11.

לכתוב את קורות החיים בהתאם לדרישות התפקיד

כשאתם מגישים מועמדות למשרה מסוימת, כדאי להתאים בינה לבין קורות החיים שלכם. לאחר שתזהו מה הן הדרישות והתכונות אותם המעסיק מחפש למשרה זו, תדעו להבליט אותם בקורות החיים שלכם. לדוגמה, אם אתם מתראיינים לתפקיד בו תידרשו לדעת לעבוד במהירות ולהתמודד עם לחץ, הדגישו תפקידים בהם נדרשתם להצטיין בזריזות ו להתמודד עם קור רוח. מנגד, תוכלו לוותר על עבודות שמציגות אתכם באור ההפוך. אם אתם מתראיינים לתפקיד פקידותי, וותרו על ציון עבודה בתחנת דלק או חנות אופנה, והכניסו פנימה עבודות בהן יצא לכם לעבוד עם ניירת ומחשב. עדיפה עבודה אחת שקולעת בדיוק מאשר 3 עבודות שלא קולעות בכלל. שימו לב שריבוי עבודות בקורות החיים מציג אתכם באור שלילי, ואתם עלולים להיתפס כאנשים שעוברים עבודה לעיתים קרובות, בין אם בגלל מיצוי, בגלל שעמום או כי אינכם מסתדרים עם הסביבה. המטרה שלכם היא להציג למי שמקבל את קורות החיים שלכם שאתם האדם אותו הוא מחפש.

מה עושים לאחר קורות החיים?

מומלץ להמתין בסבלנות לתשובה, ולא לדחוק במראיין להחזיר לכם תשובה. יתכן והוא עובר על קורות חיים נוספים שנשלחו אליו עד שיקבל החלטה את מי לזמן לראיון (למאמר על איך כדאי להתנהג בראיון עבודה – לחץ כאן). אם עבר שבוע מאז ששלחתם את קורות החיים ועדיין לא קיבלתם תשובה, תוכלו לנסות ליצור קשר עם החברת השמה או החברה אליה אתם מועמדים ולבדוק את העניין.

לסיכום,

יצירת קורות חיים מנצחים דורשת שילוב של יצירתיות ואסטרטגיה. המפתח הוא להציג את ההישגים והכישורים שלכם במסמך תמציתי, מותאם אישית וללא שגיאות. באמצעות שימוש במילות מפתח רלוונטיות, התאמה של קורות החיים לכל בקשת עבודה ובחירת פונט מקצועי, תוכלו ליצור קורות חיים הבולטים משאר האנשים. שוק העבודה מתפתח כל הזמן, ועל מחפשי העבודה להתאים את גישתם בהתאם. עם התובנות הניתנות במאמר זה, אתם יכולים לעשות את הצעד הראשון לקראת הבטחת משרת החלומות שלך. זכרו, קורות החיים שלכם משקפים מי אתם ומה אתם מביאים איתכם למקום העבודה.

בהצלחה!

מספר משרה
שם משרה
לא נבחר קובץ קו"ח

לא נמאס לך לשלוח קורות חיים לכל עבר
ולקבל תשובות שליליות?

הגיע הזמן לקבל ייעוץ והכוונה ראשוניים בחינם
לגבי קורות החיים שלכם!

דילוג לתוכן