מקום עבודה חדש, איך מתחילים ברגל ימין?

בשעה טובה ולאחר תקופה של חיפוש עבודה, שליחת קורות חיים וראיונות, מצאתם את המשרה המתאימה לכם ביותר. כמו כל התחלה חדשה, גם התחלה של עבודה היא תקופה מאתגרת שמלווה באי ודאות וחששות. אתם רוצים לעשות רושם טוב ולהתחבר לאנשים, ובמקביל ללמוד את החומר ולדעת מי נגד מי. אז איך עוברים את תקופת ההתחלה על הצד הטוב ביותר, בדרך שגם תוריד מכם את הלחץ וגם תגרום על הממונים שלכם להרגיש שהם עשו אתכם החלטה טובה?

הגעה בזמן

זה לא סוד שבימיו הראשונים של עובד במקום עבודה חדש, מסתכלים עליו יותר. בתקופה זו, ניתן לראות את הרגלי ההתנהגות של העובד, ולדעת כיצד הדברים יראו עוד מספר חודשים קדימה. הגעה בזמן היא חשובה מאין כמותה, ויהיו מעסיקים שאפילו איחור של מספר דקות בימים הראשונים יהווה עבורם בעיה. בימים הראשונים, תכננו מראש את דרכי ההגעה למקום העבודה החדש שלכם וצאו מוקדם על מנת לקחת "מקדם ביטחון". איחורים בסגנון של "האוטובוס יתעכב" לא תמיד יתקבלו בברכה.

הצגתכם בפני העובדים בחברה

במרבית מקומות העבודה נהוג להציג עובדים חדשים, בין אם באסיפה של כלל העובדים (צוות, מוקד, משרד) ובין אם במעבר בין המשרדים במבנה. גם אם לא תזכרו את כל שמות העובדים, לפחות תקבלו מושג על מי עושה מה, ולא פחות חשוב מכך – אנשים יזכרו אתכם ואת התפקיד שלכם. אם המנהל הישיר שלכם לא עושה זאת מיוזמתו, אל תתביישו לבקש שיציג אתכם בפני העובדים, או לפחות בפני אלה שיהיו לכם איתם קשרי עבודה קרובים.

היו מרוכזים בלמידה

בימים הראשונים מצופה מכם להתרכז כל כולכם במחקר ולמידה כדי שתוכלו במהרה לעבוד באופן עצמאי. בואו לא נשכח – הגענו למקום עבודה, ובעבור כל שעת עבודה, כבר מהיום הראשון, אנו מקבלים שכר, גם אם לא התחלנו את עבודתנו בפועל ואנו רק בשלב הלמידה. חשוב שלא לזלזל בנתון זה, ולא לבזבז את הזמן בטיולים חסרי מעש, שיחות טלפון אישיות וכדומה. התנהגו באופן מכובד, אחראי ורציני, ובאופן זה גם יסתכלו עליכם.

שאלו שאלות

איפה אוכלים ארוחת צהריים? כמה זמן אורכת ההפסקה? איפה ניתן להכין קפה בבוקר ואיך הכי נוח וקל להגיע למקום העבודה בתחבורה ציבורית? שאלות אלה, שלא בהכרח קשורות למהות העבודה, כדאי לשאול את העמיתים לעבודה. אתם תגלו שאתם תיענו בשמחה, ותוכלו אף ליצור קשרים חברתיים.

היו חיוביים וסימפטיים

חשוב להגיע לעבודה באנרגיות חיוביות, בפרט בימים הראשונים. היו אדיבים, נחמדים וסבלניים. מעסיקים אינם אוהבים עובדים שמשרים אווירה מרירה במקום העבודה. הימנעו לחלוטין מכל הבעת דעה שלילית, בין אם על מקום העבודה ובין אם על עובדים אחרים. גם אם נדמה לכם שהתחברתם אל אחד העובדים באופן מידי, סגנון דיבור "רכלני" עלול להזיק לכם מאוד.

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך:

מספר משרה
שם משרה
לא נבחר קובץ קו"ח

לא נמאס לך לשלוח קורות חיים לכל עבר
ולקבל תשובות שליליות?

הגיע הזמן לקבל ייעוץ והכוונה ראשוניים בחינם
לגבי קורות החיים שלכם!

דילוג לתוכן